sobota, 11 maja 2013

[Bang!] Wycieczka do Centrum Kultury Koreańskiej w Warszawie

     Czasami bywa tak, że wchodząc przez obce drzwi, zaczynasz czuć się jak w domu. Pewnego marcowego dnia doświadczyłam tego przechodząc przez wrota mekki fanów wszystkiego co koreańskie, czyli w Centrum Kultury Koreańskiej w Warszawie.

(szklana pułapka XD)


       Powiem Wam, że Koreańczycy, jeśli chodzi o budowle, nieźle się w Polsce urządzili. Patrząc na to, jak wyglądają niektóre budynki naszych urzędów można się za głowę złapać.
Lublin - miasto inspiracji...
(Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych w Lublinie)

A tu proszę...
Ambasada Korei Południowej w Warszawie

Zły Brat też jest niczego sobie.
Ambasada Korei Północnej w Warszawie

Tak dla porównania dodam TO i zakończę ten temat XD
Ambasada Polski w Seulu

I żeby Was i siebie dobić...
Ambasada Polski w Pyongyang 

       Tak... Ale przejdźmy do konkretów. Otóż, w Centrum poczułam się jak w domu, bo już w wejściu usłyszałam "Can't Nobody" od 2NE1. Od tamtego momentu postanowiłam, że za zaoszczędzony w przyszłości milion kupię sobie wszystkie szyby i ściany i środek razem z miłym panem recepcjonistą (tak nawiasem mówiąc, o ładnego recepcjonistę też się postarali) i zamieszkam w całym tym gruzie XD. Póki co narobiłam trochę zdjęć (póki komórka mi nie padła, a zawsze mi pada). 
       Gotowi na emocje większe niż skok na bungee?

Tu można było sobie posłuchać tradycyjnej, koreańskiej muzyki
Kto mógł, ten mógł. Cudowny, samsungowy ekranik nie działał :/

A tu mamy tradycyjny instrument zwany Haegeum (takie trzymane pionowo skrzypce). Wygląda jak młotek XD

Pani grająca na Haegeum. 

    Na ścianie wisiały instrumenty znane fanom historycznych dram. 
Ach te energiczne plumkanie...
     Od lewej - gayageum mający 12 strun i dwa geomungo mające po sześć strun. Ten mały, w środku, mógłby być trzecim do kompletu, czyli ajaeng, ale ma za mało strun. Smuteczek.

 Tu można posłuchać plumkania na: gayageum i geomungo

Muzykanci z koreańskiej Bremy XD

     Zestawy obiadowe

Mają dużo do zmywania XD

Wachlarz w kształcie kwiatu lotosu

Wachlarz jest elementem koreańskiego tańca ludowego "Buchaechum".

TU można obejrzeć jak taniec z wachlarzami wygląda na żywo. 
Film z Dnia Kultury Koreańskiej w Poznaniu z kwietnia tego roku. 

 Pudełko na śniadanie? XD

Maski mają dla Koreańczyków religijne znaczenie.

Tradycyjny strój - hanbok - dla całej rodziny



Barbie w hanboku

Koreańskie pismo hangul składa się z 14 spółgłosek i 10 samogłosek.
      I tu zaczęła się impreza. Przy rysunku powyżej była magnetyczna tablica z hangulowymi magnesami. Jak możecie się domyśleć, próbowałam coś stworzyć...

Kombinacja 1
Ara

Kombinacja 2
Bang

Rezultat
AraBang <3

    Alfabetu hangul można się nauczyć w jeden dzień, serio. Koniecznie spróbujcie, zabawa jest przednia.

Na koniec pozwoliłam sobie na niewinny fangirl. Pan recepcjonista przyjął to dość spokojnie XD 
Główny hol. Ten biały żyrandol to nic innego jak przyczepione kartki pełne podziękowań, życzeń i ogółem wielu ciepłych słów skierowanych do władz Centrum i Koreańczyków.

2NE1 !!

Super Junior w okrojonym składzie !!

SHINee powala swoim blaskiem !!

      A ja się pytam, gdzie był Smok, kiedy go nie było?? 


Blask SHINee nie przeniknie XD

Pingwinek Pororo
Już zawsze będzie mi się kojarzył z Hahą z "Running Men". 

Haha + Pororo = Haroro XD

Taekwon V umie przygarnąć do serca XD

Taekwon V i jego wierny fan
Papa Yang 

Było świetnie do momentu, kiedy trzeba było wychodzić. Rzuciłam jeszcze tęskne spojrzenie na Piątego: "Jeszcze się zobaczymy Taekwonie, niech piątka będzie z Tobą."

A z Wami arbuz XD

1 komentarz:

  1. Anonim anonimem ale wiadomo, że piszę ja xDD (Twój ziomek od maski i kocich uszu hahaha xD) Więc powiem tak: obsrałam sie na sam widok tych rzeczy, a jeszcze jakbym zobaczyła tekturowych SHINee to bym się złapała za swoje tekturowe serduszko i przeżyła tekturowy zawał XDD (ofc zawsze można spotęgować 'doznania' stosując metodę 'na rulonik' ! x'D) Zazdroszczę i w ogóle, CHCĘ SIĘ TAM ZNALEŹĆ PEWNEGO DNIA :( No i w samej Korei rzecz jasna XD Trzymaj kciuki, oby do tego czasu nie usunęli SHINee!! Bo mnie szlag trafi XD KEEP MY PRECIOUS ONTAE, OKAY XDDDD

    Annyeong! x'D

    OdpowiedzUsuń